ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

Бухоблік та оподаткування

9 жовтня

Працівник втратив руку на виробництві через наказ головного інженера

Такого висновку дійшов Луцький міськрайонний суд Волинської області, розглянувши нещасний випадок, який трапився 8 травня 2018 року на підприємстві ТОВ «Євровуд Україна».

Як розслідувати нещасний випадок за новим порядком

Суд встановив, що під час робочого дня 8 травня минулого року головний інженер цього підприємства дав усне розпорядження електромонтеру виконувати роботи, які не передбачені його посадовими обов’язками. Зокрема, він наказав працівнику через технологічні люки ланцюгового конвеєра сушильної камери проводити видалення з тирси кусків деревини, що є роботою з підвищеною небезпекою.

Оскільки розпорядження головного інженера є обов’язковими до виконання всіма працівниками підпорядкованих підрозділів підприємства, електромонтер взявся до роботи. Однак у процесі виконання сталося нещастя – йому відірвало руку на рівні верхньої третини плеча.

Як засвідчила експертиза технічний стан транспортера скребкого, котрий встановлений на виробничій території ТОВ «Євровуд Україна», не відповідав вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки.

Скачати шпаргалку

Таким чином, головний інженер допустив порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, що спричинило тяжкі наслідки для потерпілого. Суд призначив йому покарання у виді позбавлення волі на строк три роки з позбавленням права обіймати посади пов’язані з керівництвом робіт з підвищеною небезпекою на такий же термін, проте змінив це покарання на умовне терміном на один рік та шість місяців.

Усі витрати, пов’язані з лікуванням чоловіка, взяло на себе підприємство «Євровуд Україна» та Фонд соціального страхування, куди підприємство сплачує внески.

Джерело: Волинські Новини

8 жовтня

За яких умов безоплатно видається молоко працівникам

У Кодексі законів про працю України визначено, що на роботах зі шкідливими умовами праці робітникам видається безплатно за встановленими нормами молоко або інші рівноцінні харчові продукти (ст. 166). Це ж право передбачене у ст. 7 Закону України «Про охорону праці».

Чи можна замінити молоко згущеним

Відповідно, законослухняний роботодавець зобов’язаний забезпечити працівників безоплатно молоком або іншими рівноцінними харчовими продуктами в достатній кількості для відновлення функціонального стану організму, здоров’я працівника, підтримання високого рівня працездатності та профілактики професійних захворювань.

З 1 березня 2018 року відповідно до розпорядження КМУ від 18.12.2017 № 1022-р на території України не застосовується «Порядок безоплатної видачі молока або інших рівноцінних харчових продуктів працівникам, зайнятим на роботах із шкідливими умовами праці», затверджений постановою Держкомпраці СРСР і Президії ВЦРПС від 16.12.1987 № 731/П-13.

Проте це не означає, що відмінена сама безплатна видача молока працівникам!

Як організувати безоплатну видачу молока навіть попри скасований Порядок

Згідно з рекомендаціями Мінсоцполітики України роботодавець самостійно вирішує всі питання щодо безкоштовної видачі молока або інших рівноцінних харчових продуктів працівникам, зайнятим на роботах зі шкідливими умовами праці, у колективному договорі або угоді на підставі результатів атестації робочих місць за умовами праці, порядок проведення якої затверджено Постановою КМУ від 01.08.1992 № 442.

Державними санітарними нормами та правилами «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», затвердженими наказом МОЗ України від 08.04.2014 № 248 (далі – ДСНП № 248), визначено, що шкідливі умови праці – стан умов праці, за якого рівень впливу одного або більше факторів виробничого середовища та/або трудового процесу перевищує допустимий.

Згідно із ДСНП № 248 умови праці на робочих місцях працівників визначаються за результатами лабораторних досліджень (вимірювань), що є одним із етапів проведення атестації робочих місць.

Атестація робочих місць

Крім того, згідно з постановою КМУ від 27.06.2003 № 994 «Про затвердження переліку заходів та засобів з охорони праці» (зі змінами), обсяг і джерела фінансування витрат на охорону праці визначаються в колективному договорі або угоді.

Пунктом 6 переліку заходів та засобів з охорони праці, затвердженого зазначеною постановою, передбачено забезпечення працівників, зайнятих на роботах з важкими та шкідливими умовами праці, лікувально-профілактичним харчуванням, молоком чи рівноцінними харчовими продуктами, а також газованою солоною водою відповідно до Кодексу законів про працю України, Закону України «Про охорону праці» та колективного договору або угоди.

Джерело: Управління Державної служби України з питань праці у Полтавській області

1 жовтня

Кол-центр оштрафували на 1,5 млн грн за нелегальних працівників

Яка відповідальність чекає на порушників вимог із охорони праці

Підприємство допустило до роботи 12 працівників без укладання трудових договорів, оформлених наказами чи розпорядженнями власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому КМУ.

Відтак Головним управлінням винесено фінансову санкцію на суб’єкт господарювання у розмірі 1 502 280 грн.

Штрафи за порушення законодавства про працю 2019скачати

Нелегальних працівників виявили під час проведення фактичної перевірки з питань дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками.

Джерело: Головне управління Держпраці у Львівській області

Як уникнути штрафів

30 вересня

КМУ змінив список професій, які дають право на вихід на пенсію в 50 років


Список №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовахСкачати Список №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовахСкачати

Кабмін скоротив список професій, які дають право на вихід на пенсію у 50 років за наявності стажу: 20 років для жінок, 25 — для чоловіків (постанова КМУ від 14.08.2019 № 708 «Про внесення змін до списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджених постановою КМУ від 24 червня 2016 р. № 461», що почала діяти з 20.08.2019).

Як призначають пенсію за віком на пільгових умовах

До документа внесено такі зміни:

1. У Списку № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах:

1) у розділі III:

абзаци шостий та шістнадцятий підрозділу 1 виключено;

абзац п’ятдесят другий підрозділу 3 виключено;

підрозділ 6 доповнено абзацом такого змісту:

«працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у зазначених виробництвах»;

2) підрозділ 3 розділу IV доповнено абзацом такого змісту:

«працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у зазначених виробництвах»;

3) підрозділ 21 розділу VII доповнено абзацом такого змісту:

«працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у зазначених виробництвах».

2. У Списку № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах:

1) підрозділ 6 розділу III доповнено абзацом такого змісту:

«працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у зазначених виробництвах»;

2) розділ IV доповнено абзацом такого змісту:

«працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у зазначених виробництвах»;

3) підрозділ 22 розділу VIII доповнено абзацом такого змісту:

«працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у зазначених виробництвах».

Зі списку спеціальностей виключили такі:

  • верховий доменних печей;
  • машиніст тельферів, зайнятий на гарячих ділянках робіт;
  • укладальник прокату, зайнятий на гарячих ділянках робіт.

Пільгова пенсія

 

27 вересня

З’явився єдиний порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час освітнього процесу

Скачати акт про нещасний випадок, що стався із здобувачем освіти

МОН установило єдиний порядок розслідування й обліку нещасних випадків, що сталися під час освітнього процесу (наказ МОН від 16.05.2019 № 659 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу», що почав діяти з 16.08.2019). Водночас втратило чинність Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах.

Нове Положення встановлює єдиний порядок розслідування та ведення обліку нещасних випадків, що сталися з вихованцями, учнями, студентами, курсантами, слухачами, стажистами, клінічними ординаторами, аспірантами, докторантами під час освітнього процесу, зокрема і під час трудового та професійного навчання в закладах освіти і в організаціях, на підприємствах на території України. Він поширюється на заклади дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної, спеціалізованої, фахової передвищої, вищої освіти та заклади післядипломної освіти незалежно від форм власності й підпорядкування.

Розслідуванню підлягають випадки, що сталися:

  • під час навчальних занять;
  • прямування на заняття з одного корпусу закладу освіти до іншого пішки чи на транспорті;
  • позакласних, позашкільних та інших заходів у вихідні дні, якщо вони проходять під керівництвом працівника закладу освіти;
  • занять із трудового та професійного навчання;
  • виробничої і навчальної практики тощо.

Розслідування нещасного випадку проводить комісія освітнього закладу протягом п’яти днів з дня її створення. Нещасні випадки, що сталися на підприємстві, розслідує комісія освітнього закладу разом із представником підприємства.

Тест «Чи знаєте ви, як розслідувати нещасний випадок на підприємстві»

Під час розслідування нещасного випадку комісія із розслідування нещасного випадку повинна:

  • з’ясувати обставини та причини нещасного випадку;
  • отримати пояснення від потерпілого (за можливості);
  • виявити й опитати свідків та осіб, які допустили порушення нормативно-правових актів з охорони праці та безпеки життєдіяльності;
  • визначити, чи пов’язаний нещасний випадок з освітнім процесом;
  • розробити заходи щодо попередження подібних нещасних випадків;
  • скласти акт розслідування нещасного випадку;
  • скласти акт про нещасний випадок, що стався із здобувачем освіти за формою Н-Н, якщо нещасний випадок пов’язаний з освітнім процесом, у п’яти примірниках, які затверджує керівник закладу освіти.

До акта Н-Н додають пояснення свідків, потерпілого та інші документи щодо обставин нещасного випадку, наявності шкідливих і небезпечних чинників та довідку.

Як проводять розслідування нещасного випадку, контролює засновник приватного закладу освіти або керівник органу управління освітою, до сфери якого належить заклад освіти, а також представники професійних спілок, наймані особи з питань охорони праці.

Дія наказу не поширюється на осіб, які працюють за трудовим договором (контрактом) або фактично допущені до роботи в закладах освіти, а також на здобувачів освіти освітніх закладів, що належать до Міноборони та МВС.

 

Розслідування нещасних випадків

26 вересня

Затверджено Положення щодо застосування нарядів-допусків на виконання робіт підвищеної небезпеки

Скачайте акт-допуск на виконання робіт підвищеної небезпеки на території підприємства

Наряд-допуск на виконання робіт підвищеної небезпекиСкачати

Як застосовувати наряди-допуски на роботи підвищеної небезпеки, відтепер регламентує спеціальне Положення (наказ Мінсоцполітики від 04.07.2019 № 1045 «Про затвердження Положення щодо застосування нарядів-допусків на виконання робіт підвищеної небезпеки в металургійній промисловості та залізорудних гірничо-збагачувальних комбінатах» (далі — Положення), що діє з 16.08.2019).

Це Положення поширюється на роботи підвищеної небезпеки, які виконуються за нарядом-допуском на підприємствах і в організаціях у металургійній промисловості та на залізорудних гірничо-збагачувальних комбінатах.

Тест на тему: «Проведення робіт за нарядом-допуском»

Перелік робіт підвищеної небезпеки, які виконують за нарядом-допуском, розробляють на строк до трьох років. Його погоджує служба охорони праці та затверджує керівник структурного підрозділу підприємства.

Роботи підвищеної небезпеки може виконувати бригада у складі не менше двох працівників (разом із керівником робіт), а роботи всередині технологічного обладнання, апаратів — бригада у складі не менше трьох працівників.

Відповідальними особами за організацію і безпечне проведення робіт є працівник, який видає наряд-допуск, допускач до роботи, керівник робіт, члени бригади.

Положення регламентує обов’язки й дії допускача до роботи, а також визначає, де і як реєструвати наряди-допуски та акти-допуски.

Цей документ містить основні вимоги безпеки під час організації застосування нарядів-допусків та не обмежує право роботодавця встановлювати додаткові вимоги. Додаткові вимоги, які передбачаються безпосередньо на місці проведення робіт, оформлюються актом з охорони праці, що діє на підприємстві, та не мають суперечити цьому Положенню.

Корисні статті за темою з Довідника

25 вересня

Скасовано наказ МОЗ про санітарно-гігієнічні характеристики умов праці

Санітарно-гігієнічна характеристика умов праціСкачати

Щоб увідповіднити нормативно-правові акти законодавству України, МОЗ скасувало свій наказ від 13.12.2004 № 614 «Про затвердження Порядку складання та вимоги до санітарно-гігієнічних характеристик умов праці» (на підставі наказу МОЗ «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 13 грудня 2004 року № 614» від 27.06.2019 № 1461, що діє з 09.08.2019).

Процедуру складання санітарно-гігієнічних характеристик умов праці та вимоги до них із 1 липня цього року визначає Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затверджений постановою КМУ від 17.04.2019 № 337.

Як розслідувати нещасний випадок за новим порядком

Відповідно до нього у разі підозри наявності в працівника хронічного професійного захворювання (отруєння) з метою встановлення діагнозу складається санітарно-гігієнічна характеристика умов праці (далі — санітарно-гігієнічна характеристика), що є одним з документів, з урахуванням якого вирішується питання про зв’язок хронічного професійного захворювання (отруєння) з впливом шкідливих і небезпечних факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу.

Санітарно-гігієнічна характеристика складається лікарем з гігієни праці територіального органу Держпраці за фактичним місцезнаходженням підприємства (установи, організації), де працює хворий, на запит керівника закладу охорони здоров’я, що забезпечує надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги, за поданням лікаря-профпатолога із залученням (у разі потреби) голови та членів комісії закладу охорони здоров’я, який проводить періодичні медичні огляди.

Санітарно-гігієнічна характеристика може бути використана протягом п’яти років, якщо умови праці працівника за цей час не змінилися, що підтверджується довідкою роботодавця (особи) або відповідного територіального органу Держпраці.

Атестація робочих місць за умовами праці

17 вересня

Працівник помер під час сексу у відрядженні

Француз помер від зупинки серця, коли займався сексом із незнайомкою в готельному номері.

Інструкція з надання домедичної допомогиСкачати

З огляду на те, що чоловік на той момент перебував у відрядженні, паризький суд кваліфікував смерть як «нещасний випадок на виробництві».

Компанію-роботодавця зобов’язали виплатити компенсацію родині померлого.

Представники фірми наполягали, що, перебуваючи у номері, чоловік не виконував робочі обов’язки, компанія не має нести за його смерть жодної відповідальності.

Вас також можуть зацікавити такі статті

Проте суд такі аргументи не переконали. За французькими законами, роботодавець відповідає за будь-які ситуації, що можуть трапитися з їхнім працівником під час відрядження, пояснив суддя.

«Роботодавець забезпечує соціальний захист працівника протягом усього періоду його відрядження - безвідносно до обставин», — йдеться в судовому вироку.

Прізвище померлого не розголошують — відомо лише, що його звали Ксавьє.

Він працював інженером у компанії TSO, яка спеціалізується на обслуговуванні залізниці.

Чоловік помер ще у 2013 році, проте вирок у цій справі винесли тільки зараз.

Джерело: BBC Україна

Курити на підприємстві — можна чи зась?

3 вересня

Затверджено нові Порядки державного контролю та нагляду за додержанням законодавства про працю

Контролери Держпраці на порозі: як відбуватиметься перевірка

Постановою КМУ від 21.08.2019 № 823 «Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю» затверджено: 

  • Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю;
  • Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю.

Нові Порядки державного контролю та нагляду за додержанням законодавства про працюскачати

Ця постанова також відновлює право органів місцевого самоврядування здійснювати контроль за працею з питань:

  • своєчасного та у повному обсязі оплати праці;
  • дотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці;
  • оформлення трудових відносин.

Нові Порядки мають набрати чинності з дня офіційного опублікування Постанови №823.

Як уникнути штрафів

3 вересня

З листопада в Україні використовуватимуть сучасні системи пожежогасіння тонкорозпиленою водою

Зміни до державних будівельних норм щодо проектування систем протипожежного захистуСкачати

Опубліковано нові зміни до державних будівельних норм (далі — ДБН) щодо проектування систем протипожежного захисту. Вони почнуть діяти вже з 1 листопада цього року.

Зокрема, введено можливість при проектуванні систем протипожежного захисту передбачати сучасні системи пожежогасіння тонкорозпиленою водою, що набагато ефективніше та краще, ніж гасити пожежі звичайними методами.

Протипожежний режим на підприємстві

Сьогодні у 90% випадках пожежу ліквідують з використанням води. Але якщо це робити звичайними методами, то не тільки застосовуються набагато більші об’єми води, а, отже, і проектуються більші резервуари для зберігання, також руйнуються важливі цінні речі та майно, затоплюються об’єкти. Гасіння пожежі тонкорозпиленою водою довело свою ефективність у світі і тому запроваджено можливість використання цієї технології також в Україні.

Тонке розпилювання води представляє собою хмару або туман із дрібнодисперсних крапель води, що з’являється завдяки спеціальній технології видування високого тиску. За рахунок цього таке пожежогасіння здатне охоплювати та розпорошуватися на більші площі горіння, а також вбирати в себе тверді частинки диму. Це, у свою чергу, значно знижує ризики сильного задимлення приміщень.

Ця технологія може використовуватися при проектуванні систем протипожежного захисту в будівлях різного призначення — в житлових будинках, громадських закладах, соціальних об’єктах, таких як школи та дитячі садки тощо.

Проектування, монтування та підтримання експлуатаційної придатності таких систем повинні здійснюватися згідно з вимогами ДСТУ CEN/TS 14972 «Стаціонарні системи пожежогасіння. Системи пожежогасіння тонкорозпиленою водою. Проектування і монтаж».

Зміни у ДБН розроблені фахівцями ВГО «Український союз пожежної та техногенної безпеки».

Державні будівельні норми (ДБН) — обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів, вулиць і доріг відповідно до їх призначення.

Пожежна безпека

29 серпня

Набули чинності нові типові форми документів у сфері державного ринкового нагляду і державного контролю продукції

Про затвердження типових форм документів у сфері державного ринкового нагляду і державного контролю продукціїСкачати Акт перевірки додержання вимог щодо представлення продукції за місцем проведення ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, що не відповідає встановленим вимогамСкачати Акт перевірки характеристик продукціїСкачати Направлення на проведення перевіркиСкачати

18 липня 2019 року набув чинності наказ Мінекономрозвитку № 667 від 19.04.2019 «Про затвердження типових форм документів у сфері державного ринкового нагляду і державного контролю продукції».

За якими критеріями перевірятимуть підприємства

 Зокрема цим документом затверджено такі типові форми документів, як-от:

  • направлення на проведення перевірки;
  • акт перевірки характеристик продукції;
  • акт перевірки додержання вимог щодо представлення продукції за місцем проведення ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, що не відповідає встановленим вимогам;
  • акт перевірки стану виконання суб’єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів;
  • припис про негайне усунення порушень вимог щодо представлення за місцем проведення ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, що не відповідає встановленим вимогам;
  • рішення про негайне припинення представлення продукції за місцем проведення відповідного ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, що не відповідає встановленим вимогам;
  • рішення про відбір зразків продукції;
  • рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів;
  • рішення про внесення змін до рішення;
  • рішення про скасування рішення;
  • рішення про знищення продукції або приведення її в інший спосіб до стану, що виключає її використання.

Як уникнути штрафів

24 серпня

З Днем Незалежності!

Бажаємо усім миру та гармонії. Нехай у ваших оселях панує щастя, радість і злагода.

З днем народження, країно!
Зі святом нас усіх!
Ми – нація єдина,
А наша зброя – гумор й сміх!
Ми – веселі, щирі, добрі,
Не страшні нам дощ і сніг,
Ми – сміливі і хоробрі,
Тож зі святом нас усіх!

21 серпня

З 1 жовтня – нові будівельні норми, які посилюють пожежну безпеку в готелях

Зміни у ДБН «Готелі»СКАЧАТИ

Міністерство значно посилило обов’язкові вимоги дотримання пожежної безпеки будівель готелів. У готелях мають бути нові сучасні системи пожежогасіння.

Зокрема, новими у ДБН стали такі пункти:

  • готелі потрібно облаштовувати системами протипожежного захисту згідно з ДБН «Системи протипожежного захисту»;
  • під’їзд пожежних автомашин до будівель готелів слід передбачати згідно з ДБН «Планування і забудова територій». Такий під’їзд має бути забезпечений і до основних евакуаційних виходів та входів, що ведуть до пожежних ліфтів. 

Зміни у ДБН «Готелі» розроблені ПАТ «КиївЗНДІЕП» та вступають в дію з 1 жовтня 2019 року.

СКАЧАТИ

 

Збереглись вимоги щодо ступеня вогнестійкості будівель готелів та допустимих при цьому кількості поверхів та площі протипожежних відсіків.

Також допустимо розміщувати готелі на 1-3 поверхах громадських будівель іншого призначення та житлових будинках І-ІІІ ступенів вогнестійкості за умови їх відокремлення в протипожежний відсік та передбачення окремих шляхів евакуації.

Новими змінами рекомендовано:

Облаштовувати в готелях вхід лише за безконтактними картками, а в номерах готелів категорії *** та вище – додатково облаштовувати системи охоронної сигналізації.

Нагадуємо, що Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів, вулиць і доріг відповідно до їх призначення.

Організовуємо роботу з охорони праці Ірина Шкарівськаадвокат Один фахівець відповідає одночасно за охорону праці, пожежну безпеку та цивільний захист Чи правомірно?

9 серпня

Затверджено нову форму державного статистичного спостереження № 1-ПВ (квартальна) «Звіт із праці»

Форма державного статистичного спостереження № 1-ПВ (квартальна) «Звіт із праці»скачати

Форму звіту доповнено новим розділом VІI «Витрати на утримання робочої сили, що не входять до складу фонду оплати праці», у який роботодавець вноситиме інформацію про:

  • витрати підприємства на утримання робочої сили, крім тих, які враховані у фонді оплати праці;
  • витрати підприємства на соціальне забезпечення працівників;
  • витрати підприємства на культурно-побутове обслуговування працівників;
  • витрати підприємства на забезпечення працівників житлом;
  • витрати підприємства на професійне навчання;
  • інші витрати на робочу силу;
  • середньооблікову кількість штатних працівників підприємства.

Новий Порядок перевірок. Як підготуватися

Зверніть увагу!

З 01 лютого 2020 року втратить чинність наказ Держстату від 06 липня 2018 року № 134 «Про затвердження форми державного статистичного спостереження № 1-ПВ (квартальна) «Звіт із праці» (зі змінами).

Якщо контролери Держпраці на порозі

Ірина Шкарівськаадвокат, постійний автор статей та лектор вебінарів на теми законодавства про охорону праці Згідно з Планом заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) Держпраці у 2019 році здійснить 16905 перевірок підприємств. Суб’єктам господарювання потрібно знати не лише про те, як підготвуватися до приїзду інспекторів, а також як відбуватиметься перевірка

2 серпня

Уряд доповнив перелік вибухових матеріалів промислового призначення

Покажчик нормативно-правових актів з охорони праці 2019скачати

КМУ прийняв постанову «Про внесення змін до переліку вибухових матеріалів промислового призначення, виробництво яких підлягає ліцензуванню» на виконання пункту 12 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності».

Новий Порядок перевірок. Як підготуватися

Метою прийняття постанови є врегулювання суспільних відносин у сфері ліцензування видів господарської діяльності, пов’язаних із виробництвом вибухових матеріалів промислового призначення, та розширення їх переліку.

Прийняття нормативного акта дасть змогу суб’єктам господарювання, які провадять господарську діяльність, пов’язану з виробництвом вибухових матеріалів промислового призначення, розширити асортимент своєї продукції.

Виконання робіт підвищеної небезпеки

1 серпня

Змінено Порядок реєстрації та обліку великотоннажних транспортних засобів

Графік змінності водіїв колісних транспортних засобівскачати

Постановою КМУ від 27.03.2019 № 367 «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності» внесені зміни до Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою КМУ від 06.01.2010 № 8, а саме:

  • п. 7 доповнено новим абз. 1 такого змісту:

«7. Реєстрація, перереєстрація, тимчасова реєстрація, взяття на облік та зняття з обліку технологічного транспортного засобу здійснюється після перевірки територіальними органами Держпраці наявності обтяжень машини за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна. Реєстрація, перереєстрація, тимчасова реєстрація та взяття на облік технологічного транспортного засобу, який перебуває у податковій заставі, заставі, під арештом або є предметом іншого обтяження, здійснюється виключно за умови надання письмової згоди всіх виявлених обтяжувачів»;

10 правил охорони праці водіїв автотранспортних засобів

  • п. 37 викладено в такій редакції:

«37. Зняття з обліку технологічного транспортного засобу, який перебуває у податковій заставі, під арештом, заставі або є предметом іншого обтяження, здійснюється виключно за умови надання письмової згоди всіх виявлених обтяжувачів».

З огляду на зміни в законодавстві рекомендуємо перед поданням документів на отримання адміністративної послуги, пов’язаної з реєстрацією, перереєстрацією, тимчасовою реєстрацією, взяттям на облік та зняттям з обліку технологічного транспортного засобу, упевнитися в тому, що він не є предметом обтяження.

Джерело: Управління Держпраці у Полтавській області 

26 липня

Мінсоцполітики хоче внести зміни у деякі НПАОП

Аналіз регуляторного впливуСкачати Пояснювальна запискаСкачати Порівняльна таблицяСкачати Повідомлення про оприлюдненняСкачати Прогноз впливуСкачати

Мінсоцполітики України оприлюднило проєкт наказу «Про затвердження змін до деяких наказів Міністерства соціальної політики України». Він розроблений за власною ініціативою установи з метою приведення нормативно-правових актів з охорони праці у відповідність до вимог законодавства.

Охорона праці під час експлуатації навантажувачів: аналізуємо нові правила

Проєкт наказу конкретизує обов’язки суб’єкта господарювання з виконання вимог щодо безпеки та захисту здоров’я працівників під час виконання трудових функцій.

Наприклад, у Правилах охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 19 січня 2018 року № 62, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27 лютого 2018 року за № 244/31696:

у розділі VI, главі 5:

  • абзац перший пункту 8 викласти в такій редакції:

«8. До керування вантажопідіймальними кранами та машинами, що керуються з підлоги (з підвісного пульта чи по радіо) чи зі стаціонарного поста, крім машиністів, можуть допускатися працівники, які користуються цими вантажопідіймальними кранами та машинами на своїх робочих місцях, кваліфікаційними характеристиками професій або професійними стандартами яких передбачено вміння керувати вантажопідіймальними кранами і машинами з підлоги (керувати підіймально-транспортним устаткуванням з підлоги, виконувати переміщення вантажів кранами; виконувати роботи з вантажопідіймальними механізмами, керованими з підлоги, тощо), або працівники, які пройшли перепідготовку за професією машиніста крана.»;

  • пункт 10 викласти в такій редакції:

«10. Підвішування на гак вантажопідіймального крана, машини чи мобільного підйомника вантажу без попередньої обв’язки (вантаж, що має петлі, рим-болти, цапфи, а також той, що знаходиться в ковшах, контейнерах або іншій тарі) або із застосуванням напівавтоматичних знімних вантажозахоплювальних пристроїв можуть виконувати на своїх робочих місцях інші працівники, кваліфікаційними характеристиками професій або професійними стандартами яких передбачено вміння стропувати та ув’язувати вантажі для підіймання, переміщення, установлення та складування (виконувати такелажні роботи тощо), або працівники, які пройшли перепідготовку за професією стропальника.».

Також документ передбачає вдосконалення умов праці на робочих місцях, зниження аварійності, травматизму.

25 липня

Уряд затвердив механізм використання засобів захисту під час виробничого навчання

Порядок, зокрема, визначає механізм використання одягу, взуття та інших засобів захисту під час виробничого навчання.

Перевірте свої знання з охорони праці

Тривалий час механізм забезпечення учнів спецодягом не був врегульований нормативно, і заклади самостійно передбачали ресурси на його закупівлю та оновлення. Однак, як наголосив перший заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей, тепер є Порядок, в якому чітко визначене джерело фінансування та розподілені зони відповідальності кожної зі сторін — адміністрації, учнів та засновників.

Коментуючи затвердження Порядку, чиновник зазначив: 

У профтеху практичні заняття є обов’язковою складовою освітнього процесу. Для таких занять учні мають бути забезпечені спецодягом, і це питання не тільки зручності, а насамперед — безпеки. 

П. Хобзей уточнив, що Порядок також стосуватиметься студентів індустріально-педагогічних коледжів і технікумів, які навчаються за програмами підготовки майстрів виробничого навчання.

Вступний інструктаж працівнику під час виробничої практики Леонід Шевчуквикладач охорони праці навчально-курсового комбінату «Професіонал-Фаст» Працівника направили на навчання, а потім на виробничу практику на своє ж підприємство. Чи потрібно йому повторно проводити вступний інструктаж як студенту, якщо він його вже проходив раніше, як працівник. Що робити інженеру з охорони праці?

У документі закладені такі правила. Якщо учні опановують професії зі шкідливими умови праці, пов'язані із забрудненнями або роботою у несприятливих умовах, заклад має передбачити для них спеціальний одяг — комбінезони, фартухи з нагрудниками, утеплені куртки та штани для роботи у холодну пору року. Крім того, учням мають надавати взуття — чоботи або черевики, — а також додаткові захисні засоби, наприклад, респіратори, рукавиці, закриті захисні окуляри тощо.

Спецодяг купуватимуть за рахунок коштів, передбачених на охорону праці, а його облік здійснюватиме керівник закладу. Оскільки одяг фактично буде власністю профтеху, після завершення навчання учні мають повернути його. На період використання кожної партії спецодягу заклади повинні опікуватися його обезпилюванням, пранням, сушінням, дегазацією тощо.

У документі чітко виписані вимоги до безпеки спецодягу, а також сертифікати якості, які повинні мати потенційні постачальники виробів.

Оскільки одяг та інші захисні засоби мають різний термін використання, заклади повинні щороку складати список закупівлі нових. Його формуватимуть на базі заявок, отриманих від майстрів виробничого навчання, адже саме вони проводять практичні заняття з учнями.

Джерело: МОН України

Засоби захисту на виробництві


24 липня

Мінсоцполітики пропонує внести зміни у списки шкідливих професій

Пояснювальна запискаСкачати Порівняльна таблицяСкачати Прогноз впливуСкачати

Мінсоцполітики оприлюднило проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджених постановою КМУ від 24 червня 2016 р. № 461».

Як спеціалісту з охорони праці захистити себе у конфліктних ситуаціях

Відповідно до цього документа КМУ постановляє внести до списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджених постановою КМУ від 24 червня 2016 р. № 461, такі зміни:
  1. У Списку № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах:

    1) у розділі III:

    абзаци шостий та шістнадцятий підрозділу 1 вилучити;

    абзац п’ятдесят другий підрозділу 3 вилучити;

    підрозділ 6 доповнити абзацом такого змісту:

    «працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у вищезазначених виробництвах».

    2) підрозділ 3 розділу IV доповнити абзацом такого змісту:

    «працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у вищезазначених виробництвах».

    3) підрозділ 21 розділу VII доповнити абзацом такого змісту:

    «працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у вищезазначених виробництвах».

  2. У Списку № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах:

    1) підрозділ 6 розділу III доповнити абзацом такого змісту:

    «працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у вищезазначених виробництвах».

    2) розділ IV доповнити абзацом такого змісту:

    «працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у вищезазначених виробництвах».

    3) підрозділ 22 розділу VIII доповнити абзацом такого змісту:

    «працівники, які здійснюють безпосередню організацію та контроль за виконанням робіт під час технологічних процесів у вищезазначених виробництвах».

Громадське обговорення проєкту постанови триватиме до 16 серпня 2019 року.

Права працівників на пільги і компенсації

23 липня

Оприлюднено проект Закону України «Про поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення»

Аналіз регуляторного впливуСкачати Пояснювальна запискаСкачати Прогноз впливуСкачати Проект Закону України «Про поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення»Скачати

Проект Закону України «Про поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення» (нова редакція) (далі — законопроект) розроблений Держпраці на виконання: 

  • статей 419–425 Глави 21 «Співробітництво у сфері зайнятості, соціальної політики та рівних можливостей»;
  • Розділу V «Економічне і галузеве співробітництво»;
  • Додатку XL до Глави 21 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони;
  • пункту 23 орієнтовного плану законопроектних робіт на 2018 рік, затвердженого розпорядженням КМУ від 17.10.2018 № 754-р.

Яка роль у розслідуванні нещасного випадку членів сім’ї потерпілого

Мета законопроекту — врегулювати правові відносини, які виникають у процесі поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, що спрямоване на охорону життя та здоров’я людини, забезпечення національної безпеки, громадського порядку та охорони довкілля, та імплементувати Директиву 28/2014/ЄС в національне законодавство у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Пропозиції та зауваження до законопроекту приймають протягом місяця з дня оприлюднення за такою адресою: 01601, м. Київ, вул. Десятинна, 14, Державна служба України з питань праці, e-mail: dsp@dsp.gov.ua, (044) 248-74-57.

Державний нагляд за дотриманням законодавства про працю

19 липня

Потерпілих на виробництві мають забезпечити належним видом догляду

Скачайте новий Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві

Умови забезпечення потерпілих осіб належним доглядом визначені у Положенні про організацію, забезпечення та фінансування видів догляду за потерпілими внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, затвердженому постановою правління Фонду соціального страхування України від 03.11.2011 № 41.

Потребу потерпілих в одному з видів догляду визначають медико-соціальні експертні комісії (МСЕК). Якщо МСЕК встановлено, що потерпілий потребує кількох видів допомоги, оплата проводиться за кожним її видом окремо.

Для взяття на облік для забезпечення необхідними видом догляду потерпілі на виробництві подають до органів Фонду (за місцем зберігання справ про страхові виплати) такі документи:

  • заяву про забезпечення необхідним видом догляду;
  • висновок МСЕК про потребу потерпілого в певному виді догляду;
  • індивідуальну програму реабілітації особи з інвалідністю (за наявності).

З інвалідністю — за комп’ютер: чи проводити атестацію робочого місця

У разі призначення потерпілому МСЕК спеціального медичного догляду орган Фонду не пізніше п’яти робочих днів звертається до лікарсько-консультативної комісії з метою визначення переліку необхідних спеціальних медичних і санітарних процедур, медичних маніпуляцій.

Датою взяття на облік потерпілого вважається дата подання заяви разом з усіма документами, про що робиться позначка у журналі.

Якщо потерпілий одночасно має право на забезпечення необхідним видом догляду згідно із Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-ХIV та іншими нормативно-правовими актами, йому надається право вибору однієї з підстав.

Нещасний випадок на виробництві

Фінансування витрат на необхідний догляд (догляди) за потерпілим залежить від виду догляду, встановленого МСЕК, і не може бути меншим (на місяць) від:

  • розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на день виплати, — на спеціальний медичний догляд;
  • половини розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на день виплати, — на постійний сторонній догляд;
  • чверті розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на день виплати, — на побутове обслуговування.

Джерело: Вовчанське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області

 Щоб уникнути штрафу, скористайтеся калькулятором розрахунку квоти інвалідів.

(користуйтеся смугою прокручування, щоб побачити вікна для вводу даних)

16 липня

Визначено найбільш травмонебезпечні галузі у I півріччі 2019 року

Стан виробничого травматизму за 6 місяців 2019 та 2018 року по областяхскачати Стан виробничого травматизму за 6 місяців 2019 та 2018 року за галузями наглядускачати

В аналогічному періоді минулого року нещасних випадків було більше — 2061 (з них 187 смертельних).

Найбільше нещасних випадків сталося у Дніпропетровській області (300), а найменше — у Закарпатській (18). При цьому смертельних випадків найбільше було у Львівській області та м. Київ (23).

Перевірте свої знання з охорони праці

Якщо аналізувати дані за галузями нагляду, найбільш травмонебезпечними виявилися соціально-культурна сфера та торгівля. За 6 місяців поточного року у цій сфері сталося 460 нещасних випадків, 31 з яких закінчився смертю працівника.

Найменше нещасних випадків було у такій галузі нагляду, як котлонагляд, підйомні споруди (травмувалося 7 працівників).

Нещасний випадок на виробництві

8 липня

Ухвалено Конвенцію МОП щодо викорінення насильства та домагань у світі праці

Скачайте Положення про систему управління охороною праці

Нова Конвенція МОП № 190 встановлює мінімальні глобальні норми щодо забезпечення нульової терпимості до насильства та домагань на робочих місцях. У документі наведено таке визначення:

Насильство і домагання у сфері праці — це низка неприйнятних форм поведінки і практик або загроза їх виникнення, незалежно від того, йдеться про одиничний, чи повторний випадок, — метою, результатом або можливим наслідком яких є заподіяння фізичної, психологічної, сексуальної або економічної шкоди, включаючи ґендерне насильство і домагання.

Положення Конвенції №190 стосуються не тільки безпосередньо робочих місць, а й розширюють сферу захисту працівниць та працівників. Норми поширюються на випадки насильства і домагань, які виникають під час роботи, у зв’язку з нею або пов’язані з працею.

Безпека праці

Відповідно, сфера дії Конвенції № 190 поширюється на ситуації:

  • на робочих місцях, зокрема у громадських і приватних приміщеннях, коли вони є місцем роботи;
  • на місцях, де працівник отримує заробітну плату, проводить перерву на відпочинок або споживає їжу чи користується санітарно-побутовими приміщеннями і роздягальнями;
  • під час службових відряджень, поїздок, професіональної підготовки, заходів або соціальної діяльності;
  • у період комунікації, пов’язаної з трудовою діяльністю, включаючи ту, яка забезпечуються інформаційно-комунікаційними технологіями;
  • у житлових приміщеннях, що надаються роботодавцем;
  • під час поїздок на роботу і з роботи.

Крім того, Конвенція захищає широке коло працівників та інших осіб у сфері праці, включаючи працівників офіційно найнятих, згідно з визначенням національних законодавства і практики, а також інших зайнятих безвідносно до статусу договору, осіб, що проходять професійну підготовку, включаючи стажистів й учнів, працівників, трудові відносини яких були припинені, волонтерів, людей, які шукають роботу, і здобувачів вакансій.

Як організувати стажування (дублювання) на робочому місці

У новій Конвенції передбачено низку заходів, які повинні вживати уряди після її ратифікації. Також вказано, що підхід до запобігання та усунення насильства і домагань має бути інклюзивним, комплексним і ґендерно чутливим, а його впровадження не повинне відбуватися без консультацій з представницькими організаціями роботодавців і працівників.

Конвенція також передбачає низку шляхів з реалізації цього підходу, зокрема: прийняття відповідних законодавчих норм, стратегій та планів, забезпечення перевірок, серед іншого — інспекціями праці, покарання винних. Крім того, згідно з новим стандартом, роботодавці повинні будуть, у межах їхньої відповідальності, вживати заходи, спрямовані на недопущення насильства і домагань у сфері праці, включаючи гендерне насильство і домагання. А держава, своєю чергею, зобов’язується розробити відповідне законодавство.

Джерело: Конфедерація вільних профспілок України

Якщо контролери Держпраці на порозі

Ірина Шкарівськаадвокат, постійний автор статей та лектор вебінарів на теми законодавства про охорону праці Згідно з Планом заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) Держпраці у 2019 році здійснить 16905 перевірок підприємств. Суб’єктам господарювання потрібно знати не лише про те, як підготвуватися до приїзду інспекторів, а також як відбуватиметься перевірка

4 липня

Новий Закон «Про охорону праці»

У майбутнє — з новою назвою

Нова редакція Закону «Про охорону праці» розроблена з метою гармонізації національного законодавства з охорони праці до рамкової Директиви Ради ЄС. Робоча назва законопроекту — «Про безпеку праці та здоров’я працівників», який за планами Уряду має бути прийнятий у 2020 році.

Проект нової редакції Закону «Про охорону праці»скачати

Проект розроблено Мінсоцполітики за участю Держпраці та менеджерів проекту ЄС-МОП «Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці».

Закон поширюватиметься не лише на працівників і роботодавців, а й на осіб, які надають послуги за цивільно-правовим договором, та практикантів.

Тест «Чи знаєте ви, як проводити медичні огляди працівників»

Як зміняться медогляди

У новій редакції Закону «Про охорону праці» передбачено більше категорій працівників, для яких медогляд буде обов’язковий. Крім працівників, які не досягли 21-річного віку, медичним оглядам підлягатимуть нічні працівники та працівники, стан здоров'я яких за підозрою роботодавця може створити небезпеку або завдати шкоди їхньому здоров’ю або здоров’ю інших працівників.

При цьому медичні огляди як і раніше проводитимуть за кошти роботодавця.

Якщо контролери Держпраці на порозі

Ірина Шкарівськаадвокат, постійний автор статей та лектор вебінарів на теми законодавства про охорону праці Згідно з Планом заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) Держпраці у 2019 році здійснить 16905 перевірок підприємств. Суб’єктам господарювання потрібно знати не лише про те, як підготвуватися до приїзду інспекторів, а також як відбуватиметься перевірка

За що введуть нові штрафи

У ст. 265 КЗпП з’являться нові штрафи. Так, за неподання або подання завідомо недостовірних відомостей, що визначені законодавством про безпеку праці та здоров’я працівників, роботодавцю доведеться сплатити штраф у розмірі 1% від середньомісячного фонду оплати праці юридичної чи фізичної особи, з якої стягується штраф, за попередній рік, але не менше трикратного розміру мінімальної заробітної плати.

Робота в умовах підвищеної небезпеки, експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки без дозволу держави спричинить штраф у розмірі 3% від середньомісячного фонду оплати праці юридичної чи фізичної особи, за попередній рік, але не менше ніж 5 МЗП.

За невиконання приписів інспекторів праці порушники сплачуватимуть 5% від середньомісячного фонду оплати праці за попередній рік, але не менше 10 МЗП.

А ось за завдання шкоди життю або здоров’ю працівників внаслідок недоліків на споруді, в обладнанні або методах роботи штраф становитиме 25% від середньомісячного фонду оплати праці за попередній рік, але не менше 50 МЗП.

У 2019 році штрафи на роботодавців за ст. 265 КЗпП сягають 30 МЗП за неоформлених працівників, а за перешкоджання перевірці, мета якої виявити неоформлених працівників, роботодавці сплачують 100 МЗП.

У 2018 році на роботодавців наклали штрафів у сумі 1 млрд 650 млн грн.

Як уникнути штрафів

 

2 липня

Підприємство програло суд Управлінню Держпраці

Як підготуватися до перевірки Держпраці

Через численні порушеннями вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, виявлені під час планової перевірки ПАТ «Куряжський домобудівельний комплекс», та невиконання у встановлені терміни раніше виданих приписів за результатами планової перевірки ГУ Держпраці у Харківській області звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з відповідним позовом про заборону виконання робіт, експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Покажчик нормативно-правових актів з охорони праці 2019скачати

Рішенням суду позов Управління Держпраці задовольнили, і ПАТ «Куряжський домобудівельний комплекс» заборонили експлуатацію 32 одиниць машин, механізмів, зокрема:

  • вантажопідіймальних кранів – 9 одиниць;
  • водозабірних свердловин – 2 одиниці;
  • посудин, що працюють під тиском – 2 одиниці;
  • парогенераторів – 2 одиниці;
  • електровізків самохідних з залізничною платформою – 2 одиниці;
  • гідравлічних пресів для випробування навантаженням – 2 одиниці;
  • КТП 110/10 кВ КТП(2х25000), КТП 10/0,4 кВ – 3 одиниці;
  • підйомника щоглового вантажопасажирського – 2 одиниці;

а також ліфтів, кранових колій вантажопідіймального крана, конвейеру інертних матеріалів, бетононасосу, насосів та напірних трубопроводів (лівого та правого) в машинному відділенні КНС, під’їзних колій АТ «КДБК».

Якщо контролери Держпраці на порозі

Ірина Шкарівськаадвокат, постійний автор статей та лектор вебінарів на теми законодавства про охорону праці Згідно з Планом заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) Держпраці у 2019 році здійснить 16905 перевірок підприємств. Суб’єктам господарювання потрібно знати не лише про те, як підготвуватися до приїзду інспекторів, а також як відбуватиметься перевірка

Також заборонено виконання 8 робіт, зокрема будівельно-монтажних робіт на будівельних майданчиках, вантажно-розвантажувальних робіт на складі готової продукції, вантажно-розвантажувальних робіт в арматурному цеху, виконання робіт в колодязях, камерах, замкнутому просторі.

Зазначеним рішенням суду відсторонено від виконання робіт понад 60 працівників, що не пройшли навчання та перевірку знань з питань охорони праці та промислової безпеки.

Джерело: Державна служба України з питань праці

Як уникнути штрафів

1 липня

Порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці хочуть змінити

Аналіз регуляторного впливускачати Повідомлення про оприлюдненняскачати Порівняльна таблицяскачати Прогноз впливускачати Пояснювальна запискаскачати

Проект наказу Мінсоцполітики «Про затвердження змін до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» опубліковано з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань щодо проекту наказу.

Документ розроблено відповідно до ч. 1 та 5 ст. 18 закону «Про охорону праці» та з метою спрощення процедури проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці.

Перевірте свої знання з охорони праці

Зауваження та пропозиції до проекту наказу потрібно надсилати протягом місяця з дня оприлюднення за адресою:

Міністерство соціальної політики України, 01601, м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10, тел.: (044) 287-38-47. Адреса електронної пошти: i.b.khaliota@mlsp.gov.ua

Відповідно до ч. 1 ст. 20 закону «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» зауваження і пропозиції щодо оприлюдненого проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу надаються фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями, крім розробника цього проекту, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику – Державній регуляторній службі України.

Де зберігати документи Леонід Шевчуквикладач охорони праці навчально-курсового комбінату «Професіонал-Фаст» На підприємстві провели навчання та перевірку знань працівників із питань охорони праці. Хто має зберігати відповідну документацію: служба охорони праці чи служба кадрів?

27 червня

Нові Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках

Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчикахскачати

Мінімальні вимоги поширюються на замовників, керівників будівництва, генеральних підрядників, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб, що забезпечують себе роботою самостійно.

Згідно з документом:

генеральний підрядник — підрядник, який залучає до виконання робіт третіх осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результати їх роботи;

Знайдіть типові порушення вимог безпеки під час будівельних робіт

Мінімальними вимогами передбачено: замовник або керівник будівництва зобов’язаний не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку виконання будівельних робіт направити у територіальний орган Держпраці попередню інформацію про виконання будівельних робіт в одному із таких випадків:

  • якщо передбачена тривалість будівельних робіт перевищує 30 робочих днів і на будівельних роботах одночасно буде зайнято понад 20 працівників та фізичних осіб;
  • якщо планований обсяг виконання будівельних робіт перевищує 500 людино-днів.

Організація управління з охорони праці на будівельному майданчику: якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи, замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва.

координатор з питань охорони праці на стадії будівництва — компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка на стадії будівництва виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання

Більше про безпеку праці на будівництві

Координатор з питань охорони праці на стадії розробки проектної документації призначається (єдина фірма, яка проводить сертифікацію) до початку розроблення проектної документації, координатор з охорони праці на стадії будівництва призначається до початку виконання будівельних робіт. Допускається суміщення обов’язків координатора з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координатора з питань охорони праці на стадії будівництва.

План з охорони праці будівельного майданчика розробляється одночасно з проектною документацією, завершується до початку виконання будь-яких робіт на будівельному майданчику. План повинен своєчасно виконуватися протягом всього часу проведення робіт на будівельному майданчику. Якщо змінюються умови проектної документації або умови будівництва, план повинен бути скорегований.

Джерело: Управління Держпраці у Рівненській області

26 червня

Затверджено Порядок подання повідомлення про продукцію, яка не відповідає загальній вимозі щодо безпечності продукції

Порядок визначає механізм подання суб’єктами господарювання повідомлення про продукцію, яка не відповідає загальній вимозі щодо безпечності продукції, органам державного ринкового нагляду та випадки, коли таке повідомлення не подається.

Повідомлення про нехарчову продукцію, яка не відповідає встановленим вимогам безпекискачати Рукавиці х/б з крапкою_Повідомлення про нехарчову продукцію, яка не відповідає встановленим вимогам безпекискачати

Якщо виробникам або розповсюджувачам продукції стало відомо або повинно бути відомо на підставі наявної в них інформації, що продукція, яку вони ввели в обіг/розповсюдили, становить ризики для споживачів (користувачів), несумісні із загальною вимогою щодо безпечності продукції, вони зобов’язані протягом двох робочих днів повідомити про це відповідний орган державного ринкового нагляду, зокрема про вжиті заходи із забезпечення безпечності такої продукції.

Коли контролери Держпраці на порозі Ірина Шкарівськаадвокат, постійний автор статей та лектор вебінарів на теми законодавства про охорону праці Згідно з Планом заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) Держпраці у 2019 році здійснить 16905 перевірок підприємств. Суб’єктам господарювання потрібно знати не лише про те, як підготвуватися до приїзду інспекторів, а також як відбуватиметься перевірка

Згідно зі ст. 7 закону «Про загальну безпечність нехарчової продукції» споживачі (користувачі) мають право звертатися до органів державного ринкового нагляду за захистом порушеного права на безпечність продукції. Звернення громадян повинні бути оформлені відповідно до ст. 5 закону «Про звернення громадян».

У зверненні має бути вказані такі дані:

  • назва підприємства (організації), суб’єкта господарювання;
  • його адреса (прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина);
  • контактний номер телефону;
  • суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання або вимоги.

Письмове звернення має підписати відповідальна особа, заявник (заявники), із зазначенням дати.

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

Водночас споживачі (користувачі) не позбавлені права повідомляти органи державного ринкового нагляду про нехарчову продукцію, яка не відповідає встановленим вимогам безпеки (зокрема, відсутність знаку відповідності технічним регламентам). Повідомлення, що містить інформацію про вид продукції та її виробника або розповсюджувача дає змогу ідентифікувати продукцію, що не відповідає встановленим вимогам безпеки.

Відповідальність за порушення законодавства про працю

24 червня

Уряд урегулював питання щодо спрощення процедур надання та переоформлення гірничих відводів

Постановою урегульовано питання щодо отримання гірничих відводів відповідно до чинних законодавчих актів, зокрема закону від 01.03.2018 № 2314-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в нафтогазовій галузі», «Про відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності», «Про адміністративні послуги».

Перевірте свої знання з охорони праці

Зазначений нормативний акт дає змогу конкретизувати:

  • перелік корисних копалин, на розробку яких не потребується отримання акта про надання гірничого відводу (користування нафтогазоносними надрами, користування надрами для розробки родовищ торфу та підземних вод (крім мінеральних);
  • переоформлення актів про надання гірничих відводів за спрощеною процедурою у випадках продовження строку дії спеціального дозволу на користування ділянкою надр;
  • норми погодження питань надання гірничого відводу із вимогами чинного законодавства в частині віднесення питання надання земельних ділянок для розміщення та обслуговування об’єктів, пов’язаних із видобуванням корисних копалин, як для суспільних потреб.

СкачатиШтрафи за порушення законодавства про працю 2019

Реалізація зазначеної постанови КМУ позитивно вплине на стан додержання суб’єктами господарювання гірничого законодавства та законодавства про надра, сприятиме підвищенню відповідальності суб’єктів господарювання, які отримали акти про надання гірничих відводів, щодо забезпечення безпеки людей та збереження майна, споруд та навколишнього природного середовища під час розробки родовищ корисних копалин, експлуатації гірничих об’єктів, ліквідації (консервації) гірничодобувних підприємств.

20 червня

Оприлюднено проект наказу «Про затвердження Порядку виконання маркшейдерських робіт при розробці родовищ рудних та нерудних корисних копалин»

СкачатиПроект наказу

СкачатиПояснювальна записка

СкачатиПрогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін

СкачатиПОРЯДОК виконання маркшейдерських робіт при розробці родовищ рудних та нерудних корисних копалин

СкачатиДодаток до Порядку виконання маркшейдерських робіт при розробці родовищ рудних та нерудних корисних копалин

СкачатиАНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

СкачатиДодаток ПРОГНОЗ ВПЛИВУ

Проект наказу Мінсоцполітики «Про затвердження Порядку виконання маркшейдерських робіт при розробці родовищ рудних та нерудних корисних копалин» розроблено Держпраці для забезпечення реалізації положень Кодексу України про надра, Гірничого Закону України, Закону України «Про охорону праці», а також у зв’язку з необхідністю актуалізації нормативного акта, який регулює порядок виконання маркшейдерських робіт у гірничорудній промисловості.

Перевірте свої знання з охорони праці

Проект акта встановлює організаційні та технічні вимоги до всього комплексу маркшейдерських робіт при відкритому і підземному способах розробки родовищ рудних та нерудних корисних копалин, будівництві гірничих підприємств, використанні надр у цілях, не пов'язаних із видобуванням корисних копалин.

Проектом акта узагальнено зауваження і пропозиції щодо удосконалення методики виконання маркшейдерських робіт, що надійшли від гірничих підприємств.

Пропозиції та зауваження до зазначеного проекту акта приймаються протягом одного місяця з дня оприлюднення за адресою: Державна служба України з питань праці: 01601, м. Київ, вул. Десятинна, 14, e-mail: dsp@dsp.gov.ua; тел.: 226-20-83, факс: 289-55-24.